1402-07-16 08:03
747
0
86815
سوپر استار شطرنج ایران:

ایرانی‌ها می‌توانند شطرنج‌بازان خوبی باشند

سوپر استار شطرنج ایران گفت: ایرانی‌ها انسان‌های باهوشی هستند و می‌توانیم شطرنج بازان خوبی را در کشور تربیت کنیم.

پرهام مقصودلو امروز در گفتگو با خبرنگار گلستان ما پیرامون کسب مدال طلای مسابقات آسیایی هانگژو اظهار کرد: از عملکرد تیمی راضی هستم و توانستم با بهره‌برداری حداکثری به این نتیجه برسیم.

سوپر استار شطرنج ایران ادامه داد: با کسب این عنوان، قدرت شطرنج ایران را در آسیا نشان دادیم و ثابت کردیم چقدر بازیکنان باهوش و با استعداد در ایران وجود دارد، ایرانی‌ها انسان‌های باهوشی هستند و می‌توانیم شطرنج بازان خوبی را در کشور تربیت کنیم.

مقصودلو ابراز داشت: این مدال طلا شروع خوبی است که توجه مردم ایران و مسئولان را به خود جلب کند، مهمترین درخواست ما مربی است و انتظار داریم مسئولان به این امر توجه کنند.

وی به سطح کیفی مسابقات اشاره کرد و افزود: برد ازبکستان با این ترکیب که در مسابقات جهانی حضور داشتند کار سختی بود و  بچه‌ها تمام توان خود را گذاشتند و خوشبختانه طباطبایی با یک بازی خیلی با کیفت توانست رقیب خود را شکست دهد و  در میزهای دیگر جنگیدیم و مساوی کردیم و  توانستیم از سد ازبکستان عبور کنیم.

این شطرنج باز ابراز داشت: در میز چهار استعداد خوب دیگری مثل دانش‌فر داریم که یک استعدادی است که تازه شکوفا شده و توانسته یک شطرنج باز در رده ۱۵ جهانی را شکست دهد.

مقصودلو افزود: قطعا قبل ازاین  مسابقات تصور طلا را داشتیم و روحیه جنگندگی خود را بالا برده بودیم، در مسابقات همیشه به اولی فکر می‌کنم ولی برای آنکگه فشار روی تیم نباشد خود را پس از هند، چین و ازبکستان شانس جدی برای کسب طلا می‌دانستیم و خدا رو شکر توانستیم بدون استرس بازی کنیم و طلای این مسابقات را بدست بیاوریم.

وی در خصوص حرکت بازیکن کره‌ای و بررسی علت باخت ابراز داشت: این بازیکن مرا الگوی شطرنج خود قرار داده بود و درخواست کرد علت باختش را تشریح کنم که به بررسی حرکات در بازی پرداختیم.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.